Varför?

För att en sida av mig är så oerhört bra på att ge upp, och jag kan säkert tusen knep och ännu fler anledningar. Detta är en sida jag alltid trott varit en snäll och omtänksam del av mig. Men sen har jag en annan sida, en jag trodde var the dark side, en sida som verkar helt känslokall och bara säger ”fortsätt”, och ju mer jag springer kommer jag på att det är den senare sidan som faktiskt hjälpt mig igenom saker, och den sidan tar liksom mer plats ju mer jag springer. I och med att den senare sidan börjar kräva mer utrymme har den första sidan förklarat krig, och sagt att jag i alla fall överhuvudtaget inte har förmågan att klara ett maraton, och med detta har den andra sidan svarat med en anmälan till Stockholm maraton 2013. Själv står jag som ett fån i mitten och har inte en blekaste aning om hur det ska gå.


torsdag 16 maj 2013

Torsdag 16 maj

Skulle sprungit igår, men somnade före 22 efter grymt intensiv dag. Trodde jag skulle känna mig utvilad i morse, men njaa... tog mig runt men piggade på mig mot slutet i alla fall. Fint väder. 
Oroar mig aaningens över i morgon då jag ska springa 32 km. Måste vara på jobbet och klar kl.13.00. Då ä dä väl ba till å spring, antar jag. Det får bli den mest tidseffektiva varianten, springa mot jobbet helt enkelt...
Vackert plockepinn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar